وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" مقالات و پایان نامه ها – ۱-۲)بیان مسئله – 7 "

 
تاریخ: 19-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

 

درفصلسومبهبیانروشتحقیق،جامعه‌آماری،نمونه،روشنمونه گیریوابزارجمع آوریدادههاورواییوپایاییآنمیپردازیم.

 

درفصلچهارموپسازتأییدرواییوپایاییابزاراندازهگیری،محققواردمرحلهمشاهدهمیشود.دراینمرحلهکاراصلیمحققجمعآوریدادههاازدنیایواقعیمیباشد. پسازجمع اوریدادههابایستیایندادههابهاطلاعاتقابلفهمتبدیلشدهوموردتجزیه وتحلیلقرارگیرند؛واینکاریاست کهدراینفصلبهتفصیلبهآنپرداختهمیشود. ابتدابااستفادهازجداولونمودارهابهتجزیه وتحلیل توصیفیدادههاپرداختهوسپسبااستفادهازآماراستنباطی،فرضیاتتحقیقموردآزمونقرارمیگیرند. درانتهاوباتوجهبهاینکهدرفصلقبلدادههایبدستآمدهازطریقپرسشنامهموردتجزیهوتحلیلقرارگرفتهوبهاطلاعاتیقابلاستفادهتبدیلشدند،بااستفادهازآناطلاعات،نتایجحاصلازاینپژوهش،درقالبنتایجتوصیفیواستنباطیارائه میگرددودرانتها،پیشنهادهاییبهمحققانآیندهداده می شود.

 

۱-۲)بیان مسئله

 

درهمینراستاانقلابفناوریاطلاعاتوارتباطات،باهدفشکلدهیمجددبنیانمادیجامعه [۲]باسرعتیشتاباندرحالپیشرویاستفناوریاطلاعاتوارتباطاتازنقشدوگانهایدراقتصادبرخورداراست: نهادهبرایصنایعاستفادهکنندهوستادهبرایاستفاده-کنندگانفناوری .انقلابفناوریباشاخصهایبهبودسریعکیفیتتجهیزاتونرمافزاربههمراهباگسترشروزافزونارتباطاتوکاهشبسیارزیادقیمتهاهمراهمیباشد[۳]پیدایششکلهایمختلفجریاناتارتباطی،شبکههایارتباطیدرتمامیامورزندگیافرادسایه افکندهاست. اطلاعاتیکیازمنابعباارزشواصلیمدیرانیکسازماناست؛همانطورکهمنابعانسانی،مواداولیهومنابعمالیدرروندتولیدنقشوارزشخاصیدارند،درعصراطلاعاتدراینراستابایستیارتباطات،اطلاعاتنیزدارایارزشویژهایهستند[۴]امروزهمحیط‌هایکسبوکاریباچالش‌هایگوناگونیازقبیلگستردهشدنتعاملاتدرونیوبیرونیسازمان،بانیازبهارتباطبیشترواحدهایسازمانیوضرورتنظارتمستمربرپیشرفتکارهاو … مواجهند. مدیرانسازمان‌هانیازدارندکهباسرعتودقتبیشتریروندانجاماموررانظارتوپیگیرینمایند. تعاملاتروزمرهسازمانوحجمتبادلاطلاعاتدردوره‌هایکاریفشردهبهاندازه‌ایافزایشپیدامی‌کند،کهانجاموپیگیریآنهابهصورتدستیوسنتیعملاخارجازتواننیرویانسانیبودهوممکناستبامشکلاتزیادیهمراهشود.

‌در سال‌‌هایاخیر،پیشرفتفناوریاطلاعاتوشاخه‌هایوابستهبهآن،راه‌حل‌هایمختلفیرافرارویمحیط‌هایکسبوکاریقراردادهاست. دراینمیان،سیستم‌هایاطلاعاتازمهم‌ترینوکاراترینراهحل‌هابرایتسهیل،کنترلونظارتبرگردشاطلاعاتدرسازمان‌‌ها است. سیستم‌هایاطلاعاتی،برنامه‌هاینرمافزاریهستندکهبااستفادهازرایانهوبانک‌هایاطلاعاتکارجمع‌آوری،ذخیره،بازیابیوکنترلاطلاعاترادرسازمان‌هاتسهیلمی‌نمایند.

 

شاخه‌ایازسیستم‌هایاطلاعاتیباعنوانسیستم‌هایاطلاعاتیمدیریت،بهمدیرانوکارکناندرزمینهکنترلگردشاطلاعاتدرسازمانکمکمی‌کند. یکیازپرکاربردترینانواعسیستم‌هایاطلاعاتیکهمدیرانرادرکنترلگردشاطلاعاتدرسازمانیاریمی‌دهد،سیستماتوماسیوناداریاست. دراینسیستم،عموماگردشمکاتباتاداریدرسازمانموردتوجهقرارمی‌گیرد. ولیمعمولادارایابزارهایارتباطیمتعددیهمچونارسالودریافتنامه‌هاودستورالعمل‌ها،ارسالودریافتپیام‌هایشخصیوفوری،ارسالودریافتنامه‌هایالکترونیکیداخلیو … است. بطورکلی،منبعتمامفعالیتهایمدیریتی بهره گیری از سیستم اتوماسیون اداری است. اطلاعاتجریانحیاتیواساسفرایندتصمیم‌گیریوبرنامه‌ریزیمیباشد. مدیرانبدونداشتنسیستم اتوماسیون اداری کارامددرموردیکموضوعقادربهتصمیم‌گیریموثرنخواهندبود. ‌بنابرین‏،درمدیریتنیازبهیکسیستمسیستم اتوماسیون اداری جامعمی‌باشیم،زیرافرایندمدیریتبرکسبسیستم اتوماسیون اداری مناسبودقیقمتکیاست باتوجهبهاینکهتواناییسازماندرانجامموثروظایفشبهکیفیتتصمیم‌هاییکهدرسازماناتخاذمی‌گرددبستگیداردوکیفیتتصمیم‌هاتابعکیفیتاطلاعاتیاستکهبراساسآنتصمیم‌گیریبعملمی‌آیدوماانبوهیازآمارواطلاعاتداریمکهبدونبکارگیریفن اورینویناطلاعاتقادربهگردآوریصحیحوتحلیلآنهانیستیم. تأمیناهدافبزرگنظامملیبهداشتودرمان،بدوناستفادهازسیستم اتوماسیون اداری وبکارگیریتکنولوژیجدیدبرایسهولتودقتدرجمع‌آوری،طبقه‌بندی،بایگانی،بازیابیوپردازشداده‌هایمختلفامکانپذیرنیست. درقرنبیست‌ویکممدیریتنظامملیبهداشتودرمانبرایاستفادهبهینهازمنابعبیمارستانیوغیرهناگزیربهاستفادهازسیستم اتوماسیون اداری دربیمارستانهاخواهدبود.

 

۱-۳)سوالات اصلی تحقیق

 

۱-آیا سیستم اتوماسیون اداری برافزایش دقت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد؟

 

۲- آیا سیستم اتوماسیون اداری بر کیفیت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد؟

 

۳- آیا سیستم اتوماسیون اداری در ارائه خدمات بهتر به بیماران تاثیر مثبت دارد؟

 

۴- آیا سیستم اتوماسیون اداری در توانمند سازی مدیران تاثیر مثبت دارد؟

 

۱-۴)ضرورت تحقیق

 

مزیت ملی ، در کشور هایی پدید می‌آید که مدیران تنهادر صدد افزایش کارایی نباشند ، بلکه حرکت های سازمانی شان در راستای استراتژی کلی باشد ( دکتر مایکل پورتر ، ۱۹۹۵ ).

 

تغییر و تحولات بین‌المللی وسرعت این تغییرات دولت‌ها را بر آن داشته است تا در راستای کسب مزیت رقابتی در عرصه بین‌المللی ، دور نمای استراتژیک حرکت های خود را ترسیم نمایند .

 

تصمیمات استراتژیک و ملی مبنی بر ایجاد دولت الکترونیکی ، چشم انداز ایران ۱۴۰۰ و به تبع آن تصمیمات استراتژیک در راستای چشم انداز و تبیین اهداف و سیاست های کلی و اجرایی در برنامه چهارم توسعه و تبیین چالش‌ها و راهکار های دستیابی به اهداف ، الزام های دهکده جهانی در امر ارتباطات ، استاندارد سازی عملیات و جلب رضایت ارباب رجوع و همچنین علاقمندی ایران به ورود در جرگه کشور های عضو سازمان تجارت جهانی و پذیرش ایران به عنوان عضو ناظر پس از ده ها بار رد تقاضا ، حضور چشمگیر ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی ‌و تاکید بند چهارم سند فرابخشی بر گسترش آگاهی عمومی و توسعه فن آوری و تحقیقات ، مقدماتی را پیش روی سیستم سازمانی می نهند که روی آوری به اتوماسیون اداری یکی از آن ها است . برای حل مسائل پیش رو که در هر سازمانی به وقوع می پیوندد از مراحلی همچون تشخیص درست مسئله ، بررسی زمینه‌های مختلف حل مسئله ، انتخاب بهترین راه حل و اجرای آن و کنترل و حصول اطمینان از درست کار کردن راه حل ، عبور می شود . سازمان‌ها به منظور درک صحیح مسئله زمان زیادی را صرف مطالعه و شناسائی راه حلهای مسئله می نمایند . حل برخی مسائل پیچیده سازمانی زمان طولانی را می طلبد و سیستم اتوماسیون پشتیبانی بسیار خوب و مؤثر تری را در ایفای وظایف مدیریتی از جمله تصمیم گیری، برنامه ریزی و کنترل برای مدیران فراهم می آورد .

 


فرم در حال بارگذاری ...

« " تحقیق-پروژه و پایان نامه | ۱-۱-۲ سابقه فقهی، اجتماعی و تقنینی حقوق ورزش و مربیان ورزشی – 5 "" دانلود پایان نامه و مقاله – ۱-۷-۱-تعریف عملیاتی متغیرها – 7 " »